top of page

7 השלבים של האבולוציה התודעתית

לכולנו יש את הפוטנציאל בתור יצורים רוחניים לפתח את עצמנו וליצור טרנספורמציה. אנחנו יכולים במהלך החיים לתת לאגו להרדים אותנו ולחיות בבורות על אוטומט, סבל, חרדה ופחד. לחיות את החיים במרדף אחר הנאות חומריות, פיזיות, לצבור חומר, להימנע מכאב ולהדחיק את מוות האגו שלנו. ועם זאת יש לנו גם את הבחירה לצאת לדרך רוחנית ומסע פנימי.


במהלך מסע חייך מוצגים בפניך אפשרויות לפתוח שערים עבור שלבים של התפתחות וצמיחה. בתור התחלה, רובם מתקדמים באותה הדרך, אבל בנקודות מסוימות יש לנו אפשרות בחירה - האם להישאר תקוע בלופ של הסטטוס קוו ולחזור על אותם הדברים עם אותם ההתנהגויות, הדפוסים והתפיסות או לעבור את השער, ליצור טרנספורמציה רוחנית ולחקור את המסע הפנימי שלנו.

בכל רגע בחייך הבחירות הללו יכולות להופיע, והמפתח הוא להישאר ערני, נוכח וקשוב לחוכמת הלב העליונה שלך.


התפתחות תודעתית

שלב 1: ההתחלה - תמימות טהורה, אור מואר ללא מודעות

בתור תינוקות אנחנו נולדים אל תוך עולם חומרי, שבו אנחנו נשלטים על ידי שלושת הצ'אקרות התחתונות שלנו. אנחנו נכנסים לעולם במצב של תמימות מוחלטת וכל עוד אנחנו בריאים עם משפחה חמה ואוהבת, אנחנו חיים בעולם של שמחה ואושר עילאי. בשלב הזה עדיין יש לנו קשר חזק עם 'המקור' הגבוה שלנו ולשדה הטהור שממנו יצאה התודעה שלנו זה עתה.


הישות הרוחנית עדיין ערה מאוד ללא הפילטר האגואי והמסכה שאנו מלבישים על התודעה עם הגדילה שלנו אל תוך ציוויליזציה תרבותית, חברתית ומשפחתית. ברגע שאנחנו גדלים, הקשר ל"האני הגבוה" נעלם כאשר מלמדים אותנו איך "להשתלב" ואנחנו מושפעים מהעולם שסובב אותנו. מעטות הנשמות המצליחות לשמור על הקשר האלוהי שלהם וליהנות מגדולה רוחנית ללא תבניות אגואיות והנדוס תודעה.


שלב 2: הישרדות, השתלבות, פחד, אגו

עם הגדילה שלנו כבני אדם בעולם המודרני, האגו והדפוסים מתחילים להיבנות. האושר הטהור שחווית עד עכשיו, מתחיל להעלם ביחד עם דפוסי האגו - תחת פילטר 'הפחד'. בשלב הזה אתה בונה את האישיות שלך על בסיס הסביבה, המשפחה, החינוך, התרבות של אותו האזור והניסיון ההישרדותי של האגו "להשתלב" בחברה. בשלב הזה אתה תופס את עצמך ונאמר לך מי אתה על ידי החברה, התרבות והחיווט ההישרדותי שלך.


בשלב הזה אתה מוצא שכדי להשיג את מה שאתה רוצה, אתה צריך לרצות את האחראים. אתה מפתח את האישיות שלך ומתחיל ליצור את כל הסיפורים שיעצבו ויגדירו את חייך ואת מי שאתה מאמין שאתה.


שלב 3: אשליית הכוח והשליטה

יש לך רצון להתגבר על הפחד ואתה מנסה ליצור הצלחה בחייך. אתה צובר השכלה, מתחיל את הקריירה ואת הרצונות האגואיות שלך, אתה רוצה שתהיה לך שליטה על חייך כדי לחסל את הפחד. אתה צובר דברים כדי לתת לעצמך תחושת סיפוק וביטחון.


עבור אנשים רבים, צמיחה נוספת והתפתחות רוחנית מסתיימת כאן. אתה בוחר להמשיך ולהיות אכול בתשוקות חומריות, אתה מחפש עוד ועוד כוח ושליטה. אתה רודף אחר הנאות וצבירה של סטטוס, חייך הופכים למרוכזים בעצמם ואתה נשאר בשלב 3 כמו רוב בני האדם כרגע בכדור הארץ.


אצל אחרים מתחילה להתעורר תחושה שיש יותר בחיים. במקום רק לצבור רכוש וכוח, אתה מחפש משמעות עמוקה יותר לחיים. אתה מתחיל להתעורר רוחנית וממשיך לשלב 4.


שלב 4: נתינה

אתה מתחיל לבקש חיבור עמוק יותר בחוויה. אתה יותר גמיש ופחות דחוס, האגוצנטריות פוחתת ואתה נהיה יותר אופטימי. פחות קנאה, רכילות ואינטואיציה מתחילה לתקשר איתך מעט.


בשלב זה אתה מתחיל להבין שיש בחיים יותר מכוח אישי ורווח חומרי. אתה שואל את עצמך איך אתה יכול לעזור לאחרים, איך אתה יכול לשרת את העולם סביבך. אתה מרגיש בנוח עם נתינה כמו קבלה.


עם זאת, נתינה יכולה גם ליצור תחושת כוח. בשלב זה, נתינה עדיין יכולה להיות מונעת על ידי אגו. אתה נותן כי אתה מצפה לצורה כלשהי של הכרה או כי זה גורם לך להרגיש טוב עם עצמך.


אתה יכול להמשיך לתת מרמת האגו, תמיד לצפות למשהו בתמורה לנתינה שלך. זה כמובן יכול להיות בעל ערך רב, ואתה יכול לעשות הרבה דברים טובים בעולם. עם זאת, זה משאיר צמצום לצמיחה הרוחנית המלאה שלך.


בכניסה לשלב 5 אתה מתחיל לתת מרמת האהבה והחמלה ללא כל דאגה להכרה או תגמול. הנתינה שלך הופכת ללא אנוכיות והמסע הרוחני האמיתי שלך מתחיל.


שלב 5: העמקה, חיפוש, הרחבה

בשלב זה אתה מודע לפרקטיקות הרוחניות הקבועות שלך. אתה לומד את הכימיה שלך עבור הארה גוברת בתוכך. ההחלטות שלך מגיעות כעת בעיקר מהאינטואיציה הגבוהה שלך.


אתה מתחיל לחפש את המשמעות העמוקה ביותר של הדברים. אתה מנסה להבין למה אתה כאן ואיך אתה יכול להפוך את חייך למשמעותיים יותר. אתה מרבה להתחבר לעצמך במדיטציות עבור הבנה עמוקה יותר בתפקיד הנשמתי שלך בגלגול הזה. בשלב הזה אתה מתחיל לבטא את איכויות הלב שלך בחייך.


שלב 6: המתבונן, המודע, הנותן

בשלב הזה התודעה הקוסמית שלך מתעוררת ומתרחבת. אתה הופך מודע למעשיך ואתה מתחיל להבין את התפקיד שאתה ממלא כאן. הפחד מהמוות מתפוגג כאשר אתה מבין שהחיים הם רק עוד תפקיד. אין עוד פחד מחיים או מוות.

תשובות אותנטיות מן התודעה הטהורה שלנו הופכות לזמינות. עם זאת, עדיין קיימת הפרדה בין הנותן למקבל.


בשלב זה הגעת לצומת קריטית במסע הרוחני שלך. התודעה שלך ערה, אבל עדיין נשאר שאריות אגואיות. הנפילה כאן היא להאמין שאתה משהו מיוחד. אתה משלה את עצמך שהגעת למטרה, בנקודה הזאת אתה עלול ליצור תפוס ולהזדהות עם עצמך ככזה. הסוף נראה באופק, אבל אתה נרדם לאגו שמסתיר לך אותו רגע לפני.


הבחירה המודעת היא להכיר באגו אך לא להיכנע לו, לאפשר לו למצוא את מקומו בצורה הרמונית בתוך המכלול. בגלל שאתה ממשיך במסע שלך בענווה ובמסירות. הנתינה נעשית אך ורק למען הנתינה. "מה יש בזה בשבילי" הופך ל"איך אני יכול לשרת?"

התובנות הרוחניות ממשיכות לצמוח, אתה מודרך דרך האני הגבוהה שלך ומחכה להוראות והכוונה.


שלב 7: תודעה, נשמה, ייעוד, רוח

כעת בשלב הזה יש לך קשר ישיר למדריכים הגבוהים שלך. אתה יודע איך לתקשר עם היקום הקוסמי ולקלוט את הסימנים שלו, כי אתה מבין "שהוא" זה "אתה". אתה חווה, חווית אחדות מלאה ואלוהית.

הלב והתודעה שלך פתוחים לגמרי. הדואליות נעלמת. אתה לא חווה הפרדה יותר. החוויה הזו היא מעבר למילים, הקונספטים מתפוררים. אין נותן, נתון או נתינה. אין תחושה של "אני" או "אני", אין זמן, רק מודעות לאחדות. אתה עדיין חי "בעולם", אבל כבר לא "של העולם".


התרגולים הרוחניים שלך הופכים לאושר טהור. כל הצ'אקרות פתוחות, אנרגיה רוחנית זורמת בהרמוניה וחופשיות. בשלב זה אתה מתפקד בהרמוניה מלאה עם הטבע. הכל הופך למדויק. בדיוק ברגע הנכון. אתה ער ונוכח בכל רגע ורגע.


בעולם החומרי יש לך רק את האנרגיה של הגוף, בדרך הרוחנית אתה מתחבר לתודעה האלוהית, לאנרגיה קוסמית. העולם החומרי הוא בית סוהר, הדרך הרוחנית מובילה לחופש בלתי מוגבל.

בדרך הרוחנית שלנו תמיד ניפגש בצומת דרכים של, אמת או אשליה והאגו תמיד ינסה לשמור על אחיזתו ולהגביל אותך. תבחר במודע. כל מה שאתה עושה הוא מעשה רוחני אם אתה עושה אותו במודעות. מצא את הדרך שלך לשלווה פנימית. אם אתה ער, אתה יודע שאתה לא ישן. אבל אם אתה ישן, אתה לא יודע שאתה לא ער.

 

אני מזמין אתכם להצטרף לתוכנית העומק שלי,

ללמוד עוד על השיטות שלי,

להצטרף לעמוד האינסטגרם שלי,

לצפות בערוץ היוטיוב שלי,

ולצפות בערוץ הטיק-טוק שלי.


119 צפיות
bottom of page